Czym jest audyt SEO?

Czym jest audyt SEO?

Chcesz poznać więcej informacji o audycie SEO Kraków? Zajrzyj na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Pojęcie audytu – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem rozmaitych obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analiza perspektyw przyszłego rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się witryny i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Nie licząc samego zestawienia uchybień oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone też instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod kątem treści na stronie, zgodności ze standardami W3C, użyteczności, a także poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby odnalazła ona wszelkie błędy na stronie i – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które pozwolą je naprawić.

Audyt SEO – płatny, a może darmowy?

Online można znaleźć masa narzędzi i stron, dzięki którym błyskawicznie i za darmo wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Atuty tej opcji? Cena oraz szybkość. Wady? Długo by wyliczać. Bezpłatne narzędzia bądź też wersje testowe z niewielką liczbą funkcji, nie są idealne. Jeśli już wykażą jakieś nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Wiele pomyłek (np. w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zwykle od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Okres na przekazanie raportu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go zrealizuje. Audyt płatny pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze problemy występujące na stronie. Jeśli strona została utworzona na otwartym szablonie bądź na platformie typu Magento czy Shoper, to rzeczy do poprawy może być sporo. Gdy strona powoli się ładuje i ma zasadniczo zerową widoczność na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe, to też są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.

Audyt SEO – co wykaże, jeżeli będzie przeprowadzony sumiennie

Należycie wykonany audyt SEO może ujawnić liczne wady witryny, w szczególności:

  • brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej

.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]