Chcesz skorzystać z usług agencji SEO? Koniecznie sprawdź seo4.net
Przedsiębiorstwa i właściciele witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podjęcie działań . Nie mając wiedzy w obszarze SEO i nie śledząc regularnie komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to utworzenie etatu dla specjalisty SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że poza specami od SEO w pracują tam także eksperci od programowania, grafiki, kampanii Google Ads oraz kreatywnego pisania służący rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Po czym rozpoznać profesjonalną agencję SEO
Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się podczas wyboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERP? Polecamy postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, iż ma ona duże doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować szerokie portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują zakładkę „Case study”. Zanim podpisze się umowę należy przeanalizować opisy takich przypadków, aby sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: pisze o planach zadań na zbliżające się tygodnie, a także dostarcza sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.
Inna licząca się kwestia to personalizacja oferty i dopasowanie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, potrzebne do utworzenia dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie można odnaleźć tak po prostu w sieci, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO oraz o ważnych dla klienta usługach lub artykułach, które pragnie wypromować.
Jaki model rozliczenia z agencją SEO jest właściwy?
Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które oferują typ współpracy z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim systemie klient rozlicza się z agencją SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top3). To nadal całkiem popularny model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą spore ryzyko – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, więc odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Co do ceny za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy potrzebne jest zaangażowanie większego budżetu, aby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a następnie wykonywać wszelkie wymienione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace są dużo mniejsze.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]