Szukasz korzystnej oferty PBN? Doskonale trafiłeś! Skieruj się na pbnmarket.pl.
By klient odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i przydatne dla potencjalnego klienta artykuły. Ale nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN i ich wady oraz zalety
PBNy są prywatne, bo są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są najczęściej stosowane jako część szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest niestety to, że ich stworzenie nie jest tanie, a potem trzeba poświęcać niemało czasu na zachowanie ich na dobrym poziomie.
Jak korzystać z PBN? Zalecamy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym
Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres, adres e-mail lub telefon i pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym katalogu firm lub artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Druga efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, wiarygodne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z inwestycjami, medycyną i bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO