Krótko o pozycjonowaniu

pozycjonowanie Kraków

Istnieją trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– miejscowość (przykładowo “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Mokotów”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do osób rezydujących w tym samym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy firma ma nieduży budżet reklamowy i nie może konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Dalszy model pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Philips One Blade Pro szara,
– smartfon Samsung Galaxy A50 biały,
– obuwie sportowe Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Kobiet lub Święto Pracy. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]