Filtr od Google? – co to jest??
Google opracowało własny sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które naruszają reguły pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one ze względu na stosowanie w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.
Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień całkowicie znikają z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Stanowczo zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Niezawodnym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest po prostu stosowanie się do zasad, opracowanych przez Google.