Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Mimo zabiegów, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wszystkie te objawy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić finanse firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.